Livstilsændring

Stop overspisning og få kontrol over dit madindtag

Stop overspisning og få kontrol over dit madindtag

Hvordan stopper man med at overspise?

Griber du til chokolade eller chips, når du keder dig?

Er du utilfreds med din selvkontrol, når det kommer til dit madindtag?

Har du prøvet at spise mindre, men endte kun med at overspise senere?

Hvis det er tilfældet, er du ikke alene. Jeg har været der, nogle af dine nærmeste venner og familie har været der, og mange andre mennesker har også.

I denne e-mail vil vi se på forskellige taktikker, du kan prøve, så du endelig kan få kontrol over dit madindtag.
Du kan bruge én, et par eller alle disse ting til at hjælpe dig!

1) Drik vand, ikke kalorier
Alle ved, at sodavand er ret kaloririge. Hver dåse er typisk et sted mellem 120 kalorier og 200 kalorier.

At drikke dine kalorier kan være lækkert, men det er også en nem måde at indtage for mange kalorier på, da de ikke mætter dig nær så meget som at spise dine kalorier.

Hvis du vil skære ned på, hvor meget mad du spiser, så prøv at følge dette råd.

Drik et glas vand 30 minutter før du spiser noget. Hvis du drikker vand og venter, kan din hjerne måske indse, at den slet ikke var sulten ... Den var bare tørstig.
 
2) Spis mindre måltider tættere sammen
Der er to primære fordele ved at spise mindre måltider tættere sammen.

For det første kan det hjælpe dig med at føle dig mere mæt i løbet af dagen. Dette er vigtigt, for jo mere mæt du føler dig, desto mindre tilbøjelig vil du være fristet til at til at spise noget, du ikke bør.

For det andet er mindre måltider typisk lettere at spise end større måltider. Livet er travlt, og nogle gange kan det være svært at spise.

Nogle gange er det meget nemmere at have en proteinshake med på arbejdet, i stedet for at lave den sunde salat, du så en gang i en Reel.

Hvis dine måltider er nemme at spise, så er du mindre tilbøjelig til at springe dem over. Hvis du ikke springer måltider over, er du mindre tilbøjelig til at føle dig virkelig sulten senere og spise mere, end du burde ... eller "snyde" på din kost.

Jo mindre du "snyder" på din kost, desto mere sandsynligt er det, at du rent faktisk vil få succes og opnå dine mål.
 
3) Tag det roligt
Et anden tip er at spise langsomt.
Der er en forsinkelse, fra når du synker din mad, på mellem 10-30 minutter til at din krop indser, at du er mæt.

Det betyder, at de fleste mennesker har en tendens til at spise mere, end de har brug for. Her kommer det at spise langsommere ind i billedet.

For at hjælpe dig med at spise langsommere kan du prøve at fokusere på at tygge hver bid 15 eller flere gange.

Dette vil hjælpe dig med at sætte farten ned og lade din hjerne følge med din mave, hvilket resulterer i at du spiser mindre.

Hvis du ønsker at begynde at spise sundere, skal du gøre det til en livslang vane at prioritere din sundhed og ikke bare noget, du gør i seks uger, mens du forsøger at "slanke" dig.

At gøre sund kost til noget, du gør, i stedet for noget, du prøver, vil føre til bedre og længerevarende resultater, som du nemmere kan opretholde.
 
Hvis du gerne vil investere i din træning og dine sundhedsmål, kan du med fordel benytte dig af vores produktpakker, hvor du får 10% rabat + gratis levering.